Panagiotis Markolefas | PHOTO BOOK 1

 

Publisher: Photohoros
First edition, 2016
Pages: 48
Photographs: 40
Dimensions: 16.2 cm x 16.8 cm (6.4 in x 6.6 in)
ISBN: 9789607404695
Price: 8 €
Buy

 

Περιγραφή:

 

Λεύκωμα από τη Νέα Μικρή Σειρά των Εκδόσεων Φωτοχώρος, το οποίο περιλαμβάνει 40 φωτογραφίες του Παναγιώτη Μαρκολέφα, φωτογράφου και μέλους του Φωτογραφικού Κύκλου.

 

Πρόλογος:

 

“Είναι γνωστό ότι το τετράγωνο φορμά της φωτογραφίας λύνει και ταυτόχρονα δένει τα χέρια του φωτογράφου. Του προσφέρει την πολυπόθητη οργάνωση και του στερεί την αναγκαία ελευθερία. Του εξασφαλίζει το μέτριο και του απομακρύνει το υψηλό. Τον καταδικάζει να ζει μέσα σε έναν ασφυκτικά οργανωμένο κόσμο, την ώρα που εκείνος έχει ανάγκη να διατρανώσει τη σύγκρουση ανάμεσα σε αυτά που δυναμικά επέλεξε να περιλάβει στο κάδρο του και σε εκείνα που υπαινίσσεται ότι ζουν έξω από αυτό. Ο Παναγιώτης Μαρκολέφας φαίνεται να έχει απαλλαγεί από αυτό το άγχος. Οι φορμαλιστικές του επιλογές παραμένουν πολλές και ποικίλες και δεν φαίνεται να ασφυκτιά στο δομημένο περιβάλλον που επέλεξε. Τεμαχίζει δυναμικά τον κόσμο του, χωρίς όμως να υποπίπτει στην ευκολία ή την υπεκφυγή που συνιστά η φορμαλιστική τυπολογία και χωρίς να χάνει την αίσθηση του περίγυρου. Μετατρέπει έτσι το τετράγωνο σε μια αυτονόητη γι’ αυτόν επιλογή και σε έναν πολύ προσωπικό τρόπο απόδοσης του κόσμου του.

 

Πλάτων Ριβέλλης

 

Description:

 

Album of the New Small Series from Photohoros Publications, which includes 40 photographs by Panagiotis Markolefas, photographer and member of the Photography Circle.

 

Prologue:

 

“It is common knowledge that the photograph’s square format simultaneously ties and unties the hands of the photographer. It offers him the much-needed organization but deprives him of the necessary freedom. It ensures him mediocrity and distances him from excellence. It condemns him to live in a tightly organized world, at the time that he needs to assert the conflict between what he dynamically chose to include in the frame and what he implies live outside it. Panagiotis Markolefas seems to have got rid of this stress. His formalistic choices are many and varied and he does not appear to be suffocating in the structured environment he has chosen. He dissects his world dynamically, without succumbing to the facility or subterfuge of formalistic typology and without losing the feel of his surroundings. Thus, he transforms the square into a self-evident choice for him and into a very personal way of depicting his world.

 

Platon Rivellis